Rolul vitaminei a asupra vederii, Sunt morcovii buni pentru ochii dumneavoastră?

Sunt morcovii buni pentru ochii dumneavoastră?

VITAMINA A

În articolul de astăzi vom discuta despre beneficiile vitaminei A asupra sănătății ochilor și vederii noastre. Vitamina A este un grup de compuși antioxidanți, care joacă un rol important în sănătatea ochilor și a vederii noastre, dar și în creșterea osoasă și în sănătatea sistemului imunitar. Vitamina A ajută la întărirea barierei de protecție a suprafaței ochiului, a mucoaselor și a pielii împotriva bacteriilor și virusurilor, reducând astfel riscul de apariție a infecțiilor oculare, a problemelor respiratorii și a altor boli infecțioase.

Există două tipuri de vitamina A, în funcție sursa de la care provine aceasta: — Vitamina A din sursele de hrană de origine animală se numește retinol.

traduce dioptrii de acuitate vizuală

Această formă de vitamina A poate fi utilizată direct de către organismul nostru. Cele mai bune surse alimentare de retinol sunt carnea de vită, ficatul de pui, laptele integral și brânza.

Leave a Reply

Cele mai bune surse alimentare de provitamina A sau caroten sunt morcovii, cartofii dulci, spanacul, varza și pepenele galben. Vitamina A ajută la protejarea corneei, de aceea ea este esențială pentru o vedere bună.

a descoperit viziunea dublă

Însă vitamina A în combinație cu alți antioxidanți se pare că joacă un rol și în reducerea riscului de degenerescență maculară legată de vârstă DMLV. De asemenea, se pare că o combinație de vitamina A și luteină poate prelungi vederea la persoanele care suferă de retinită pigmentară.

  • Beneficiile vitaminei A asupra sănătății ochilor – Despre ochi
  • Ceea ce reduce miopia

Un rolul vitaminei a asupra vederii studiu studiu realizat de cercetători de la Harvard Medical School și alte universități, a constatat că persoanele cu retinită pigmentară care au luat zilnic suplimente de vitamina A și luteină au avut o pierdere mai lentă a vederii periferice, decât cei care nu au luat aceste suplimente combinate.

Vitamina A este esențială în menținerea unei stări bune de sănătate. Deficitul de vitamina A ne expune unor riscuri, de aceea este important să acordăm atenție simptomelor care indică lipsa vitaminei A. În cazul unui deficit de vitamina A, putem observa o lipsă a poftei de mâncare, schimbări la nivelul dinților și a pielii, diminuarea gustului, diaree și procese de ulcerare a globului ocular.

Unul dintre primele semne vizibile ale deficitului de vitamina A la nivelul vederii este orbirea de noapte. În Egiptul antic s-a descoperit că orbirea de noapte poate fi vindecată prin consumul de ficat, care ulterior s-a dovedit a fi o sursă bogată de vitamina A.

Lipsa vitaminei A duce la uscarea accentuată a corneei, ceea ce poate conduce la opacifierea suprafeței ochiului, la ulcer corneean și la pierderea vederii.

asistență logopedică pentru deficiențe de vedere

De asemenea, lipsa vitaminei A produce daune și la nivelul retinei, lucru care contribuie de asemenea la pierderea vederii. După cum știm, excesele de orice fel sunt dăunătoare sănătății noastre, lucru valabil și în cazul vitaminei A. Retinolul vitamina A care provine din surse alimentare de origine animală nu este solubil în apă, de aceea nu este ușor eliminat din organism. În schimb, este stocat în grăsime corporală și, în cazul în care este ingerat în exces, se poate acumula în organism și poate deveni toxic.

din cauza viziunii care este afectată

Provitamina A sau carotenul care se găsește în fructe și legume nu prezintă același risc de toxicitate, deoarece acești compuși sunt solubili în apă și sunt ușor eliminați din organism, astfel toxicitatea cauzată de vitamina A din surse de origine vegetală este rară. De aceea, este important să ținem cont de indicațiile medicului asupra dozei zilnice necesare de vitamina A, și să nu depășim această limită.

Iată așadar cât de importantă este vitamina A asupra stării noastre generale de sănătate și asupra sănătății ochilor și a vederii. De aceea, este bine rolul vitaminei a asupra vederii acordăm o atenție deosebită alimentației noastre și să nu facem excese, iar în cazul în care avem nevoie de un aport suplimentar de vitamina A, să respectăm cu strictețe recomandările medicului.

Mai multe despre acest subiect